Atletico tewas 0-1 menentang Sevilla

Atletico tewas 0-1 menentang Sevilla

MADRID: Atletico Madrid tersungkur sekali lagi dalam aksi La Liga Sepanyol pada Ahad apabila tewas 0-1 kepada Sevilla, sekali gus memberi ruang kepada Barcelona untuk merapatkan kedudukan dengan kurang satu mata pada perlawanan lewat.

Marcos Acuna menjaringkan gol kemenangan Sevilla pada perlawanan di Stadium Ramon Sanchez Pizjuan, dengan kelebihan Atletico di singgahsana liga semakin tipis.

Real Madrid sudah kurang tiga mata di belakang ekoran kemenangan ke atas Eibar pada Sabtu dan Barcelona boleh merapatkan kedudukan dengan kurang satu mata jika menewaskan Real Valladolid pada perlawanan lewat.

Ini bermakna saingan kejuaraan liga di Sepanyol tiba-tiba terbuka luas, dua bulan selepas Atletico memiliki kelebihan 10 mata berbanding Barca dan Real, dan juga kurang satu perlawnan.

Mereka berjaya meraih hanya empat kemenangan dari 12 perlawanan sejak itu, dengan kekalahan di Chelsea menyebabkan mereka tersingkir dari Liga Juara-Juara dan keciciran mata demi mata dalam liga menjejaskan impian memburu kejuaraan.

“Secara jujurnya, saya tidak fikir ia tentang gemuruh,” kata jurulatih Atletico, Diego Simeone. “Ia adalah tentang bermain lebih baik, bertahan dengan lebih kental dan mencari rentak terbaik kami.’

Selepas kemenangan tipis 1-0 ke atas kelab tercorot, Alaves dua minggu lepas, Simeone mungkin berharap rehat bola sepak antarabangsa akan memberikan pasukannya peluang untuk mengembalikan kecergasan dan memulakan semula kehebatan mereka.

Namun sebaliknya, mereka mengharungi satu lagi kekecewaan ketika berdepan pasukan Sevilla yang mahu mengukuhkan kedudukan di tangga keempat liga untuk kelayakan ke Liga Juara-Juara musim hadapan.

Kemenangan adalah selayaknya buat Sevilla dan mereka boleh menang dengan lebih banyak gol jika Lucas Ocampos menyempurnakan penalti dalam separuh masa pertama.

Acuna menjaringkan gol tunggal kemenangan ketika berbaki 20 minit permainan apabila menanduk umpanan Jesus Navas.

Mario Hermoso mensia-siakan peluang terbaik untuk mengikat kedudukan sebelum Angel Correa menyaksikan cubaannya ditepis penjaga gol Sevilla sebelum akhirnya memperolehi tiga mata berharga.

— AFP

CATEGORIES
Share This

COMMENTS

Wordpress (0)
Disqus ( )