Lima sebab mengapa pertandingan Arab Saudi adalah salah satu pertandingan persembahan vokal yang paling penting

Lima sebab mengapa pertandingan Arab Saudi adalah salah satu pertandingan persembahan vokal yang paling penting

Lima sebab mengapa pertandingan Arab Saudi adalah salah satu pertandingan persembahan vokal yang paling penting di dunia

RIYADH, Arab Saudi, 16 April 2022 /PRNewswire/ — Satu pertandingan global yang unik sedang diadakan di Arab Saudi hari ini, menyasarkan suara yang indah tanpa iringan alat muzik dalam membaca Al-Quran (kitab suci umat Islam) dan menyampaikan azan (adzan), selepas pihak hiburan di Arab Saudi melancarkan pertandingan ini dengan nama Scent of speech.

Lima sebab boleh menjadikan pertandingan itu salah satu pertandingan persembahan vokal yang paling penting di dunia, iaitu:

*Hadiah antarabangsa terbesar: Hadiah kewangan yang dibentangkan dalam pertandingan itu adalah yang terbesar dalam sejarah pertandingan bakat antarabangsa, dengan anggaran nilai $3.2 juta.
*Jumlah pemohon: Bilangan pemohon pertandingan mencecah lebih 40,000 peserta dari 80 negara di seluruh dunia.
*Pertandingan pertama seumpamanya: Ia merupakan pertandingan pertama di dunia yang menguji keindahan suara dalam azan.
*Jumlah hakim: Bilangan penilai khusus yang menilai prestasi pesaing adalah yang terbesar dalam sejarah pertandingan antarabangsa, kerana bilangan mereka mencecah 13 penilai dari beberapa negara di seluruh dunia.
*Persembahan vokal: Pertandingan ini adalah satu-satunya pertandingan seumpamanya di dunia untuk menilai bakat suara tanpa menggunakan sebarang penambah suara atau alat muzik. Para peserta bergantung pada prestasi vokal dan pengalaman mereka dalam mengimbangi dan bertukar antara julat vokal dengan ton yang berbeza, sejenis seni yang telah dikenali sejak ratusan tahun.

-Syaq Co.

CATEGORIES
Share This

COMMENTS

Wordpress (0)